Škoda 720 Sedan Ital Design
Škoda 720, ČSSR 1972
Čtyřdvéřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min, točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2550 mm, rozchod 1330/1330 mm, vnější rozměry 4360x1630x1410 mm,hmotnost 1030 kg, maximální rychlost 152 km/h a zrychlení na stovku za 18 s.
Ve druhé polovině šedesátých let byl připravován prototyp střední třídy, typ Škoda 720 s motory 1250 a 1500 cm³. Vůz byl vyvíjen od roku 1967, původně s karosériemi českých návrhářů. V roce 1969 dostal italskou karosérii, kterou navrhl Giugiaro (Ital Design). Roku 1972 byl vývoj bohužel zastaven, na zavedení výroby údajně nebyly prostředky.
Škoda 720 ID Combi, Československo 1969
Pětidveřový čtyř až pěmístný vůz kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1498 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 74,5 mm, komprese 9,0, karburátor Weber, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min, točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2550 mm, hmotnost 1150 kg, maximální rychlost 150 km/h a zrychlení na stovku za 17 s.
Prototyp řady 720, karosérii kombi navrhl Giugiaro (Ital Design). Žádný z prototypů typu 720 se nedočkal sériové výroby.
Zdroj textu a některých fotek => http://auta5p.eu , http://skoda-virt.cz
Náhledy fotografií ze složky Škoda 720 Sedan Ital Design