Škoda 742 PP
BAZ - Škoda 742 PP
V roce 1980 se v Bratislavě pustili do dalších vývojových projektů s předním pohonem. První z nich byla přestavba typu Š 742, tedy čtyřdveřového sedanu Š 120 LS, na vůz s předním pohonem a označením Š 742 PP. Přední část skeletu upravili tak, aby do ní mohli vestavět napříč uložený čtyřválcový motor z jugoslávksého vozu Zastava 101, licenční verze italského Fiatu 128. Spolu se čtyřválcem OHC o objemu 1116 cm3 a výkonu 55 k (40,5 kW) vůz převzal nejen čtyřstupňovou převodovku, rozvodovku a hnaci hřídele, ale také zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson a kotoučové brzdy. Bratislavská "stodvacítka" s předním pohonem jezdila na třináctipalcových kolech obutých do pneumatik 165 SR 13 a navenek se odlšovala řadou detailů. Měla opticky rozšířenou příď - po obou stanách masky modelu Š 120 LS se čtyřmi kruhovými světlomety totiž přibyly svisle orientované ukazatele směru zasazené do rohů blatníků. Záď zdoblia o poznání širší skupinová světla, z nichž každé vzniklo ze dvou rozříznutých a navzájem spojených původních skupinových svítilen.
Přední kapota vozu Š 742 PP byla zavěšena vzadu a odklápěla se tradičním způsobem dozadu, nikoli do strany jako u sériových "stodvacítek". Použití kompaktního napříč uloženého čtyřválce bratislavským konstruktérům umožnilo ponechat chladič na původním místě, těsně za maskou. Vyhnuli se tak rošádě s chladičem přesunutým za motor.
Náhledy fotografií ze složky Škoda 742 PP